Beheerovereenkomsten gaan online

Landbouwers die hun beheerovereenkomsten willen raadplegen, een nieuwe beheerovereenkomst willen aanvragen, of een wijziging aan een bestaande beheerovereenkomst wensen, kunnen dat vanaf nu ook online doen via het e-loket beheerovereenkomsten, dat bereikbaar is via het mestbankloket.

Online dienstverlening beheerovereenkomsten

Aanvullend op de bestaande dienstverlening via de bedrijfsplanners, kunnen landbouwers vanaf nu ook gebruik maken van een online loket voor hun beheerovereenkomsten. Ze kunnen er zowel terecht voor het raadplegen van hun lopende en afgelopen beheerovereenkomsten, als voor de aanvraag van een terreinbezoek, een nieuwe beheerovereenkomst of de wijziging van een bestaande overeenkomst. Verder biedt het e-loket de mogelijkheid om het verloop van een aanvraag op te volgen en aanvragen en ontwerpovereenkomsten te valideren die in overleg met een bedrijfsplanner opgemaakt werden.

Het digitaal loket heeft als voordeel dat zowel voor de landbouwer als de VLM het administratief beheer sterk vereenvoudigd wordt, kosten gedrukt worden en de communicatie efficiënter verloopt.  Wie geen toegang heeft tot het internet, kan de aanvragen nog altijd per post of tegen ontvangstbewijs in dienen.

Integratie in het Mestbankloket

Het e-loket is als een afzonderlijke functionaliteit geïntegreerd in het Mestbankloket. Op die manier kunnen landbouwers binnen één en dezelfde digitale omgeving zowel hun dossier beheerovereenkomsten als hun dossier bij de Mestbank  raadplegen.

Het e-loket beheerovereenkomsten is dus gemakkelijk te bereiken (www.mestbankloket.be of  www.vlm.be). Om veilig in te loggen hebben de gebruikers hun elektronische identiteitskaart (eID) of federaal token nodig. Het e-loket beheerovereenkomsten is alleen toegankelijk voor landbouwers, die geïdentificeerd zijn bij het Departement voor Landbouw en Visserij. We moedigen landbouwers dan ook aan de mogelijkheden van de digitale dienstverlening zo veel als mogelijk te gebruiken.

Leen Van den Bergh woordvoerder, Vlaamse Landmaatschappij
Bert Van Wambeke diensthoofd Beheerovereenkomsten, Vlaamse Landmaatschappij
Leen Van den Bergh woordvoerder, Vlaamse Landmaatschappij
Bert Van Wambeke diensthoofd Beheerovereenkomsten, Vlaamse Landmaatschappij

De VLM werkt aan een levenskrachtig platteland en een duurzame open ruimte waar het goed is om te wonen, te werken en te ontspannen.

In gebieden waar milieu, economie, natuur en verstedelijking samenkomen werkt de VLM met vele belanghebbenden aan een goede omgevingskwaliteit.

De VLM werd opgericht in 1988 en stelt 588 personeelsleden tewerk via 6 kantoren te Brugge, Gent, Brussel, Leuven, Herentals en Hasselt.