Landbouwer Robert en bedrijfsplanner Davy werken samen aan natuurherstel in de Vallei van de Zwarte Beek

Landbouwer Robert Guedens en bedrijfsplanner Davy Noelmans zijn partners in crime als het gaat over natuurherstel in de Vallei van de Zwarte Beek. Natuurpunt maakte een filmpje over deze twee gedreven mensen.

​Met behulp van de beheerovereenkomsten van de Vlaamse Landmaatschappij verhoogt Robert de overlevingskansen van weidevogels. Davy begeleidt hem daar graag bij. Het filmpje kadert in het project ReConnect Farmers and Nature van Natuurpunt, een project met als doel de relatie tussen landbouw en natuur te verbeteren.

https://www.youtube.com/watch?v=a7eirVUsYfQ​ ​

Voor de VLM zijn een veerkrachtige open ruimte en een dynamisch platteland vol leven het antwoord op uitdagingen als verstedelijking en klimaatverandering. We versterken de open ruimte en het platteland door mee te werken aan het beleid en door te investeren in bodem- en waterkwaliteit, biodiversiteit en infrastructuur. We zorgen voor een mooi landschap en een gezonde omgeving, waar het goed is om te leven en te werken en waar er ruimte is voor ontspanning.