Mestbankloket lanceert berichtenbox op 3 juni 2022

Om de berichtgeving vanuit de Mestbank verder te optimaliseren breidt het Mestbankloket op 3 juni 2022 uit met een berichtenbox. In de berichtenbox is alle communicatie met de Mestbank terug te vinden, in een veilige omgeving.

Bart De Schutter, afdelingshoofd Mestbank: “Met de berichtenbox bieden we op het Mestbankloket een tool aan om op een overzichtelijke manier de communicatie met de Mestbank te beheren. Ik hoop dat elke gebruiker van het loket de berichtenbox snel ontdekt.”

Overzicht alle berichten

Het grote voordeel van de berichtenbox, is dat alle berichten van de Mestbank op het Mestbankloket van de landbouwer of uitbater, op 1 centrale plek terug te vinden zijn. De berichten worden onderverdeeld in actieberichten, belangrijke meldingen en overige berichten. Bij elk actiebericht is een einddatum zichtbaar. Op die manier ziet een landbouwer bijvoorbeeld dat hij nog 3 dagen heeft om de Mestbankaangifte in te dienen.

Verwittiging bij nieuw bericht

Telkens in de berichtenbox een nieuw bericht staat, krijgen de landbouwers, uitbaters en hun volmachthouders een verwittiging in hun mailbox. Wie bepaalde verwittigingsmails niet wil ontvangen, kan dat aangeven in de berichtenbox.

Aan de slag met de berichtenbox

Werken met de berichtenbox is eenvoudig. In de handleiding over de berichtenbox, leggen we alles stap voor stap uit.

Overgangsperiode

Vanaf 3 juni start de Mestbank met het bezorgen van haar digitale communicatie via de berichtenbox. Nog niet alle communicatie is in deze fase al beschikbaar in de berichtenbox, maar het gebruik ervan wordt stelselmatig uitgebreid. ​

Sabine De Mulder
Diensthoofd dataverwerking en -analyse