VLM geeft meer informatie over beheerovereenkomsten en bemesting, tijdens studiedagen op Agriflanders

Tijdens Agriflanders organiseert de Vlaamse Landmaatschappij een studienamiddag over de beheerovereenkomsten op 10 januari en een studienamiddag over bemesting op 11 januari. De VLM en de VMM bemannen ook een gezamenlijke beursstand op Agriflanders (stand 4322).

Beheerovereenkomsten, ook op uw bedrijf  - 10 januari – zaal Flex 2

Op donderdag 10 januari van 14 tot 16 uur vindt de studienamiddag ‘Beheerovereenkomsten, ook op uw bedrijf’ plaats. Tijdens de studienamiddag delen VLM-bedrijfsplanners, landbouwers en ervaringsdeskundigen hun ervaringen met de beheerovereenkomsten. Als afsluiter van de studienamiddag lanceert minister van Omgeving, Natuur en Landbouw Joke Schauvliege de publicatie ‘Samenwerken met landbouwers aan biodiversiteit, milieu en landschap - ervaringen met beheerovereenkomsten’.

Inschrijven voor deze studiedag kan via https://www.flexmail.eu/f-abeec964db3ae748

Bemesting op het veld en naast waterlopen – 11 januari – zaal Flex 3

De VLM organiseert op vrijdag 11 januari van 14 uur tot 16 uur de studienamiddag ‘Bemesting op het veld en naast waterlopen’. De VLM heeft de voorbije jaren verschillende onderzoeken laten uitvoeren over bemestingspraktijken. Twee van die onderzoeken zijn onlangs afgelopen en worden voorgesteld: ‘Milieu- en economisch verantwoord fosforgebruik’ en ‘Bemestingsvrije stroken langs waterlopen’.

Inschrijven voor deze studiedag kan via https://www.flexmail.eu/f-3dade4c2702f88a7

Programma en inschrijven

Een toegangskaartvoorde beurs is niet nodig om de studienamiddagen bij te wonen. Deelname aan beide studiedagen is gratis, maar inschrijven is verplicht. Meer informatie over de studiedagen en de inschrijvingsformulieren vindt u op www.vlm.be < evenementen (blokje rechts onderaan aan de pagina) + doorklikken naar het event van uw keuze.

Beursstand VLM op Agriflanders

De VLM staat op Agriflanders samen met de collega’s van de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM) in hal 4, standnummer 4322.

Leen Van den Bergh Woordvoerder, Vlaamse Landmaatschappij

De VLM versterkt de open ruimte op het platteland en in de stadsrand door mee te werken aan het beleid en door te investeren in bodem- en waterkwaliteit, biodiversiteit en infrastructuur. We zorgen voor een mooi landschap en een gezonde omgeving, waar het goed is om te leven en te werken en waar er ruimte is voor ontspanning.