Werk mee aan duurzame plattelandseconomie, sociale cohesie en een biodivers landschap in de Antwerpse Kempen

Wat kan LEADER betekenen voor jouw streek? En wat kan jij betekenen voor LEADER? De Vlaamse Landmaatschappij en de Provincie Antwerpen geven daarover graag meer uitleg tijdens een inspiratiesessie op maandag 28 november in Westerlo. Inschrijven kan nog steeds!

LEADER is een subsidieprogramma voor plattelandsontwikkeling, voor lokale gemeenschappen die hun streek mee willen ontwikkelen. Met LEADER krijgen plattelandsbewoners de kans om de toekomst van hun plattelandsgebied uit te tekenen door nu mee te schrijven aan de lokale ontwikkelingsstrategie voor de komende jaren. Het doel? Een duurzame plattelandseconomie, meer sociale cohesie en een biodivers landschap.

Tijdens de inspiratiesessie hoor je hoe dat allemaal in zijn werk gaat en hoe je er samen met de lokale gemeenschap in jouw gebied aan begint. Aan de hand van enkele inspirerende projecten uit de voorbije jaren lichten we de manier van werken en de inhoudelijke focus toe.

Daarna denken we samen na over mogelijke ideeën en initiatieven voor de komende jaren. Een niet te missen avond voor iedereen die de Antwerpse Kempen nauw in het hart draagt en wil bijdragen aan een toekomstgerichte en duurzame ontwikkeling van de streek!

Geïnteresseerd? Schrijf je dan snel in via de website www.vlm.be. Iedereen is van harte welkom.

Benieuwd naar wat er de voorbije jaren zoal gebeurde in de Kempen dankzij LEADER? Snuister dan zeker eens door de projectendatabank en leer meer over waardevolle projecten in je buurt, dorp of omgeving. www.leaderprovincieantwerpen.be/projecten-home/goedgekeurde-projecten/

Praktisch

Wat: inspiratiesessie Leader voor de provincie Antwerpen

Wanneer: maandag 28 november 2022 vanaf 19u tot 21u30 + receptie